Iako njuz.net javlja da je Srpska pravoslavna crkva izdala saopštenje da je postupak osveštavanja novootvorenog tržnog centra u Nišu bila samo preuranjena prvoaprilska šala i marketinški trik koji je za cilj imao približavanje crkve običnim gradjanima, gradjani Niša ovaj su čin ipak uzeli za ozbiljno. Naime, već danas, prvi dan po svečanom otvaranju primećeno je da se gradjani Niša krste pri prolasku pored tržnog centra, pri ulasku u isti a neki to čak čine i ispred pojedinih lokala poznatih svetskih brendova .
Bili vi vozač autobusa na liniji pored crkve, pešak prolaznik koji spušta cegere sa pijace na pod da bi se prekrstio ili vozač automobila koji razgovara mobilnim telefonom, dosadašnja praksa nalagala je prekid svih drugih u očima boga nebitnih aktivnosti, časno spajanja tri prsta i odavanja počasti pravoslavnim objektima. Osim blagog povećanja saobraćajnih nezgoda ispred crkvenih objekata, veruje se da pomenuti akt donosi sreću. Kako je svojim činom, koliko god zvaničnici crkve tvrdili da je to marketing, patrijarh srpski pomenuti tržni centar osveštao, u očima gradjana sa kojima smo razgovrali on sada predstavlja svetinju koja se mora poštovati.
Ipak, informacije do kojih smo došli iz nezvaničnih izvora govore nam da je situacija nešto drugačija, te da je pravi razlog svetog čina gradjana pravoslavne vere nekako povezan sa cenama pojedinih brendova. Sa obzirom na to da su i pojedinci koji se javno deklarišu kao ateisti vidjeni da ispred pojedinih butika zagledani u izloge praktikuju isti čin tj. krste se, postavlja se pitanje „da li je osveštavanja novog 25 miliona evra vrednog veleleponog tržnog centra u Nišu, koji broji skoro 30.000 nezaposlenih i na ivici je finansijske provalije, ipak ispunilo očekivanja srpske pravoslavne crkve da veru približi gradjanima? Iz nezvaničnih izvora saznajemo da ako analize pokažu da je to slučaj, crkveni zvaničnici planiraju zakup jednog lokala za svoje marketinško odeljenje.
Nema komentara:
Objavi komentar